محدودیت منابع آب

آب مایع حیات

محدودیت منابع آب

آب مایع حیات

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ق.ظ

مدیریت بحران آب در اروپا

هرچند قاره اروپا به در ظاهر  مشکل کم‌‎آبی ندارد، اما به دلیل گسترش فراوان صنایع و افزایش جمعیت، این قاره با معضل زیست‌محیطی آلودگی آب مواجه است. به‌طوری‌که طبق آخرین تحقیقات، آب آشامیدنی در اروپا دارای دز خطرناک کلر است و همچنین بوی نامناسب و ظاهر غیر شفاف دارد.

آلوده‌ترین منبع آب شیرین اروپا رودخانه راین است که از سوئیس سرچشمه می‌گیرد و با عبور از کشورهای فرانسه، آلمان و هلند به دریای شمال می‌ریزد. منابع آلودگی این رودخانه از فاضلاب کارخانه‌های صنعتی، پساب آلوده به سموم کشاورزی، فاضلاب خانگی و مواد شوینده است. 
 
با توجه به شرایط مناسب رشد جمعیت در اکثر کشورهای اروپایی بنابراین در چند سال آینده معضل آلودگی آب در قاره‌ سبز دو چندان می‌شود.

در حال حاضر سیاست‌گذاری برای کنترل معضل بحران آب در اروپا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و کشورهای پیشرفته مثل آلمان، هلند و بلژیک با شعار" کاهش استفاده از منابع طبیعی و حفظ و نگهداری آن برای آیندگان و محیط زیست"، مدیریت آب را با جدیت دنبال می‌کنند.

شعار کاهش استفاده از منابع طبیعی که در اکثر کشورهای اروپایی دنبال می‌شود به معنای بازیافت حداکثری منابع آب موجود و حداقل برداشت از منابع زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه‌های عمیق غیر مجاز و حتی بستن چاه‌های مجاز است.
  • محدثه نادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی